hirdetés

Milyen titok rejlik a világ leghíresebb macskája, Hello Kitty mögött: sok teória szerint nagy sikerét egy ördögi egyezségnek köszönheti

Hangai Lilla, 2022. szeptember 20 - Képek: Hello Kitty Instagram

Hello Kitty cuki pofikáját világszerte ismerik felnőttek és gyerekek is. Talán nem túlzás azt sem állítani, hogy az egyik legnépszerűbb figurává vált az évtizedek alatt, és nem csak a macskarajongók körében. Az angyali külső azonban sötét titkokat rejt. Vajon azért nincs szája, hogy ezek a városi legendák örökké rejtve maradjanak?

hirdetés

Mai cikkünkben igyekszünk felfedni azt a sötét misztériumot, ami ezt az ártatlannak tűnő, édi cicaarcot övezi.

Hello Kitty felemelkedése a pokol bugyraiból

Imádnivaló megjelenése és több évtizedes töretlen népszerűsége ellenére napjainkban az eredetével kapcsolatban számos nyugtalanító történet kering az interneten, ami arra enged következtetni, hogy Hello Kitty közel sem olyan ártatlan, mint ahogy azt elsőre gondolnánk.

A teória szerint Hello Kitty valójában egy, az ördöggel kötött alku eredménye. Bármilyen furcsán és elrugaszkodottan is hangzik ez elsőre, tarts velünk, mert garantáljuk, hogy nem fogsz csalódni, mire a cikk végére érsz! A Scary for Kids elnevezésű webhely szerint Hello Kitty karaktere úgy jött létre, hogy egy kínai nő egyezséget kötött magával a Sátánnal.

Az egyezségre azért volt szükség, hogy megmentse lánya életét, aki szájrákban haldoklott. Miután a nő minden bizalma elszállni látszott, mert az orvosok reménytelennek tartották a lánya esetét, az Ördöghöz kezdett segítségért imádkozni. A patás meg is jelent előtte, és felajánlotta a szolgálatait; egyetlen dologért cserébe. Utasította, hogy hozza létre Hello Kitty karakterét, ami az egész világon népszerű lehet, és általa csellel rávehetik az embereket, hogy imádják a Sátánt.

Hello Kitty megszületett, és beváltotta az össze hozzá fűzött reményt. Nincs szája, ezzel is utalva a titkokra és a kislány betegségére, a fülei pedig hegyesek és felfelé mutatnak, akárcsak az Ördög szarvai. A kitty szó állítólag kínaiul ördögöt jelent, így nevének kimondásával minden alkalommal köszöntik a Sátánt. (Ez azonban nem igaz, ugyanis egy kínai szó sem hasonlít kiejtve a kittyre.) Bármilyen termék megvásárlása pedig egyet jelent csak: az Ördögöt invitáljuk meg a szívünkbe.

Hello Kitty létrejöttének kevésbé aggasztó története

A japán popkultúra jelképét valójában Yuko Shimizu művésznek köszönhetjük, aki 1974-ben alkotta meg a macskát a Sanrio cég számára, amely az 1960-as évek eleje óta a japán kawaii kultúrára specializálódott.

Ahogy arra számítani lehetette, Hello Kitty azonnali siker lett a fiatal rajongók körében; nemcsak Japánban, hanem szerte a világon. Egy csapásra a Sanrio legnagyobb befektetésévé vált, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a franchise több mint 80 milliárd dollárt termelt a 48 éves élettartama alatt. Hogy érezd ennek az összegnek a súlyát, ez a 80 milliárd arra volt elég a néma cicának, hogy minden idők második legjövedelmezőbb koncessziója legyen a világon, a Pokémon után.

A fogyasztói társadalom homályos üzenete

Macskarajongóként érdekel minket minden, ami a bársonytappancsúakkal kapcsolatos és azt is bevalljuk, hogy a szerkesztőségben mindannyiunknak volt néhány Hello Kittys használati tárgya. Valóban olyan tökéletesen van megtervezve és kialakítva, hogy szinte lehetetlen nem szembekerülni vele valamilyen formában.

A Sátánról szóló történet természetesen csak egy ügyes marketingfogás, ugyanis a reklámszakmában tevékenykedő emberek között él egy mondás, miszerint rossz promóció nem létezik. Ráadásul az egyre növekvő konkurenciának köszönhetően mindent el kell követniük a cégeknek ahhoz, hogy az eladni kívánt termékeikre továbbra is nagy legyen a kereslet.

Ha más szemszögből nézzük, akkor viszont egy remek emlékeztető lehet mindannyiunknak, hogy csak azért, mert valami népszerű és kíméletlenül az arcunkba tolják lépten-nyomon, még nem kell úgy éreznünk, hogy nekünk is mindenképpen be kell szereznünk. Macskatartóként is jó, ha emlékszünk, nem kell bedőlnünk az aktuális trendeknek és nem kell megvásárolnunk mindent kedvencünknek, csak azért, mert most éppen az a divatos. A legfontosabb, hogy mindig rendesen tájékozódjunk, hogy tudatosan hozhassuk meg a döntéseinket.

hirdetés
Webshop
További cikkeink

Keresés az oldalon